Kakadu/Outback

10 oktober 2018 - Cairns, Australië

Op 1 oktober hebben we onze Camper opgehaald. Vanuit het pick up point zo de weg op. Links Greg, LINKS rijden! Wat een bus zeg. Iets langere remweg dan een normale auto en ook de bochten moet je niet te scherp nemen;-) Off we go, met 6500 km voor de boeg.

Inmiddels zijn we al helemaal gewend aan het links rijden en hebben er al 3000 km op zitten.

Onze eerste stop was Kakadu national park. Een prachtig uitgestrekt gebied van 19000 km2. Van oudsher Aboriginal gebied. Veel natuur; verschillende soorten vogels, watervallen, krokodillen. Mooie wandelingen gemaakt en natuurlijk op z`n Eef&Greg`s ook nog even een vliegtuigje ingestapt om alles vanuit de lucht te bekijken.

Na deze stop begon onze reis van west naar oost. Dwars door de outback heen. Enorme afstanden door niemandsland. Lange, smalle wegen door het rode zand. Veel koeien en kangoeroe`s gezien onderweg. Elke dag was plannen. Starten met een volle tank en 400-500 km verder bij het eerste roadhouse overnachten en weer tanken. Zo kom je wel op bijzondere plekken. Mataranka roadhouse, Barkly homestead roadhouse, Burk&Wills roadhouse. Stuk voor stuk bijzondere plekjes die na al die kilometers rijden ineens als een soort fata morgana verschijnen aan de horizon. De avonden zijn kort. Om 19.00 is het donker. Koken en dan nog met een kop koffie genieten van een prachtige sterren hemel. Vroeg naar bed en vroeg weer op (6.00) Het laatste stuk waren de wegen niet zo best . Soms 1 baan en bij een tegenligger uitwijken de berm in. De outback is ook het terrein van de roadtrucks. Vrachtwagens met 4 of 5 wagons. Deze inhalen met een camper is een uitdaging!

Undura was onze laatste stop voor aankomst in Cairns. Een camping midden in het bos. Wakker worden van de fluitende vogels. Het laatste stuk richting Cairns zie je de natuur veranderen. Van dor en droog naar tropisch regenwoud. Wederom een mooie rit met flink wat slingerwegen. En dan in daar Cairns en zie je weer de ocean. Alleen nu is het de pacific ocean.

Eens kijken wat Cairns ons te bieden heeft........

Groetjes Eef&Greg

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Leanne:
    10 oktober 2018
    Niet in de middle of nowhere stilgestaan met een lege tank??
  2. Marion en Wim:
    10 oktober 2018
    Wat een reis, Eef en Greg. We reizen zo met jullie mee. Geniet er zoveel mogelijk van.
  3. Eddy van Warmerdam:
    10 oktober 2018
    Gaaf luitjes, hou ons op de hoogte
  4. H.R. Briede:
    11 oktober 2018
    Geweldig avontuur
  5. Margreet:
    11 oktober 2018
    Prachtig! Nog een tasje gemaakt van de krokodil?
  6. Frans:
    13 oktober 2018
    Mooie foto's, wat een prachtige omgeving zeg.