Van A naar B in Nieuw Zeeland

15 december 2018 - Waikanae, Nieuw-Zeeland

Nieuw Zeeland is Prachtig. Zo veel natuur en zo veel te doen. Maar om dingen te doen en te zien moet je, je verplaatsen. Ondanks Google maps toch lastig in NZ als je allebei enigszins dyslectisch bent. De eerste taal die in NZ wordt gesproken in Engels. De 2de taal Maori. De plaatsnamen zijn afkomstig van de Maori. Onmogelijke taal. Probeer dit maar eens te volgen: https://youtu.be/-aQzNtOsSQY (een stukje van het nieuws uit NZ) De plaatsnamen lijken (volgens ons) heel veel op elkaar. Zo kan het dus gebeuren dat je naar Rotorua wil en Rorotura intoetst op Google maps. Kom je er dus niet😉 Zo hadden wij een lange lijst met namen; Paraparaumu (voer dat maar een in als dyslect, echt verschrikkelijk! Waikanae of was het nou Waikenea ??? Mangatainoka maar verder op  ligt Mangaweka dus Greg WAAR moesten we nu heen? Waimarama, Waipawa, Waipukurau we hebben ze allemaal voorbij zien komen maar of we er in eerste instantie nu echt heen moesten….

Dus nu voeren we met militaire precisie een plaatsnaam in. ``Eef let je op, we gaan vandaag naar Whareama``  `` Oke, hoe spel je dat?``  ``Whiskey, Hotel, Alfa, Romeo, Echo, Alfa, Mike, Alfa`` ``Top, staat er in`` Check, check, dubbel check en we kunnen gaan.

1. Frans:
    15 december 2018
    Hahahahaha, leuk geschreven, lijkt mij inderdaad niet makkelijk. Wist trouwens niet dat jullie een dyslectisch probleem hadden. Maar maakt niet uit, van andere mensen heb ik ook al gehoord hoe prachtig NZ is dus geniet met volle teugen en houd ons op de hoogte!
  2. Mark Uittenbogaart:
    15 december 2018
    Heerlijk geschreven, maar Eef. Nu begrijp ik ook waarom Gregory van hot naar her door golfbaan rent :-), Nooit in een rechte lijn, de ene keer links out of bounds of dan weer een enorme shank naar rechts. Maar de oplossing is er, Eef jij als caddie en je maakt een "B"ravo "I"ndia "R"omeo "D"elta "I"ndia "E"cho op hole 10.