Route Sidney-Melbourne 1

29 oktober 2018 - Kiama, Australië

De laatste avond in Hunter Valley afgesloten met een leuk kampvuur. Wijn gedronken en tips gehad van Dru en Mel. Allemaal mooie en minder toeristische plaatsen voor onze rit tussen Sidney en Melbourne. En mijdt vooral de drukke wegen in en door Sidney! Sidney is groot. Er rijden verschillende wegen om en doorheen. M7, M6, M5, M4…….Hoe dichter bij het centrum hoe kleiner het cijfer. De M1 rijdt dwars door het centrum en moet je dus NIET hebben. Zeker niet met een camper. We hadden bedacht dan maar op safe te spelen en de M7 te nemen. Ruim om Sidney heen. Ging natuurlijk niet helemaal zo als gepland. We eindigde op de M3, dan kun je Sidney centrum wel al zien van een afstandje. Eef in de stress en Greg vond het `kicken` Die stuurde de camper met volle snelheid door de suburb van Sidney heen. Voor iedereen die Alphen aan de Rijn kent en de N11> Alsof de N11 dwars door Alphen was aangelegd met slechtwegdek en om de kilometer een stoplicht. We reden op zondag maar het leek wel spitsuur. Dit ging zo`n 25 km door. De automobilisten zijn hier ook wat minder vriendelijk. Ze hebben haast en er is wat af getoeterd. Maar wederom de tocht die zo`n 300 km lang was overleeft. We hebben er wel 5 uur over gedaan. Na Sidney werd de route weer prachtig. Via het Royal National Park naar het stadje Stanwell park gereden. Vanuit het bos rij je zo de kust te gemoed. De kustweg loopt voor een deel, via een brug, door de zee. Heel gaaf om zo te rijden. Deze weg is ook bekend van menig auto reclame. Je kan er echt prachtig over heen scheuren als je een dure, snelle auto hebt. En daar reden wij, in een huur camper. Ik dacht dat ik Greg nu een traantje zag wegpinken omdat hij nu zijn eigen auto miste. Via Wollongong naar Kiama. Dit op aanraden van de aussies. Heel leuk stadje. Genoeg te doen. Voor ons een korte stop want de tijd gaat dringen. Over 2 weken moeten we in Melbourne zijn om de camper in te leveren. Kiama heeft een Blow hole (gat in de rots waar met veel geweld het zeewater omhoog komt. Prachtig natuur geweld. Op weg terug naar de camper zagen we iedereen zo naar het water turen. Toch maar even de verrekijker er bij gepakt (ja ik vond hem veel te duur en ja nu kwam die toch goed van pas) Er kwam een hele groep walvissen voorbij en die waren door de verrekijker prachtig te zien! Foto volgen want voor vandaag zijn de gratis MB op.

Groetjes Eef&Greg

1. Silvia:
    30 oktober 2018
    Wat een heerlijk verhaal weer, hier in Nederland is de wintertijd en meteen de herfst in volle hevigheid los gebarsten. Dus met zo’n leuk reisverslag fleurt mijn dag weer een beetje op !
  2. Margreet:
    30 oktober 2018
    Fantastisch verhaal, wat een belevenis . En Greg, zo ken ik mijn buurman weer, mist zijn auto.......je kunt niet alles hebben jongen...😂
  3. H.R. Briede:
    30 oktober 2018
    Dank je wel voor weer een pracht verhaal.
  4. Hanneke:
    30 oktober 2018
    Heerlijk genieten.... Ik zie het allemaal zo gebeuren! Hier is het koud en vies... geen mb’s Nodig omdat via de WiFi met een dekentje over mijn voeten heen met jullie te delen! ( vanochtend gedaan) 😉 kijk uit naar jullie volgende avontuur.