Sydney

24 november 2018 - Sydney, Australië

Na Tasmanië met stad Hobart is Sydney onze volgende stop voor 6 dagen. Wat is dat weer wennen na al die dagen natuur en rust. Drukte, auto`s, sirenes, hoge gebouwen en een hele hoop entertainment. Sidney is een fantastische stad! Het hotel zit vlak bij de haven, we kunnen bijna de Habour Bridge zien liggen. Na een eerste dag kennis maken met de stad gaat mijn (Eveline) grote wens in vervulling; we gaan de Habour Bridge beklimmen! Pak aan, petje op, harnas om, koptelefoon op en we gaan, 1300 treden om hoog. Gelukkig met een paar keer stoppen tussendoor 😉 Het uitzicht op de top is heel erg mooi en geeft een goed beeld van hoe Sydney in elkaar zit. De kust met Bondi beach is te zien helemaal tot aan het centrum en ``the Opera House`` Dag 3 begint met regen, nu zijn we als Nederlanders wel wat gewend dus hup de bus in en op weg naar het strand. Bondi beach, waar alle mooie dames in bikini lopen en alle heren met een mooi ontbloot bovenlijf. Tenminste als je de programma`s op TV mag geloven en als het mooi weer is natuurlijk. Laat het nu net standje storm zijn als wij op het strand zijn. Met windvlagen van 65 km/uur en regen hebben we over de boulevard geflaneerd want ja, je bent hier maar een keer toch!? NU.nl wist te vermelden dat het hier om een zware storm ging met wateroverlast en er was zelf een dode gevallen. Gelukkig was het de dag erna weer stralend zomer weer. Na wat (kerst) inkopen was het tijd om de koffers weer in te pakken voor ons nieuwe avontuur…….Nieuw Zeeland