Het einde van onze reis

31 januari 2019 - Perth, Australië

Als je een jaar van te voren een reis plant en voorbereidt dan plan je ook de laatste dagen. De laatste dagen waarvan je dan denkt of misschien hoopt dat die er nooit zullen komen. Maar daar zijn we dan, onze laatste dagen van een fantastische reis die wij nooit meer gaan vergeten. We hebben meer dan 10 duizenden kilometers afgelegd met het vliegtuig, een camper, een jeep en nog wat huur auto`s. Gestart in Darwin, bijna het meest noordelijke punt van Australië. Cairns, het meest noordoostelijke punt waar wij met de camper konden komen. Tasmanië, Pancake bay, het meest zuidoostelijke punt van Australië en nu als laatste Cape Leeuwin, het meest zuidwestelijke punt van Australië.

3872291-s.jpg?1548759672

Wat een geweldig land! Dirt roads in the outback, tropisch regenwoud, het grote rif, Strand en zee, internationale steden, kangoeroes, koala`s, prachtig gekleurde vogels. Australia has it all.

Nieuw Zeeland, een bijzonder land met heel veel natuur. Weilanden vol koeien en schapen, prachtige velden vol met heiden, mooie stranden, bergen met sneeuw, kraakheldere kiezelbeekjes, fjorden, geisers en dat alles op maar 2 eilanden van 275 duizend km2.

De Cook eilanden, een klein tropisch eiland in de south pacific ocean waar je, jezelf terug waant in de tijd. Kokosnoot sap drinkt en zelf gevangen vis eet.

We genieten nog even van Perth en omgeving. Wat zijn de stranden hier mooi en wat is het hier lekker weer.

3872292-s.jpg?1548759651

Voor het afsluiten van ons blog wil ik de wijze worden van mijn ouders gebruiken;

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. De tijd van gaan is nu gekomen.

Tot ziens allemaal weer in Nederland!

1. Mark Uittenbogaart:
    31 januari 2019
    Dank voor het mogen genieten van jullie reisverslagen.
  2. Hanneke Donker:
    31 januari 2019
    Goede reis naar huis en tot snel! Kijk uit naar ons eerste 🍷
  3. Frans:
    31 januari 2019
    Hi, wat leuk, ik dacht dat jullie al op de terugweg waren. Toch nog een stukje Aussie mee kunnen pakken. Jongens, ik heb echt genoten van jullie reis, thnx!
  4. Silvia:
    31 januari 2019
    Genoten van jullie reisverslag en de mooie foto’s. Een goede reis terug !
  5. Albert:
    31 januari 2019
    Geniet nog even en alvast een goede terugreis! Tot snel
  6. Esther:
    31 januari 2019
    Ik heb jullie reisverslag met veel interesse gelezen. Super mooi allemaal. Een goede terugreis toegewenst.
  7. Esther:
    31 januari 2019
    Ik heb jullie reisverhalen met veel interesse en plezier gelezen. Wat mooi allemaal. Alvast een goede terugreis toegewenst.
  8. Margreet:
    31 januari 2019
    Wat een geweldige reis, iets waar jullie nog lang van kunnen nagenieten. En natuurlijk welkom terug in de straat.. we zullen ons maar even opnieuw voorstellen, in het Engels?
  9. Trudie Briedé:
    31 januari 2019
    Een hele goede vlucht terug naar huis, met een rugzak vol mooie herinneringen!
  10. Patricia:
    2 februari 2019