Mooloobala, Brisbane en Byron bay

22 oktober 2018 - Sapphire Beach, Australië

Dag 21 is een reisdag. Vrijdag nu al onze favoriete reisdag want dan is het (old school) R&B Friday op de radio. Dan duurt zo`n ritje van 300 km niet lang als je kan meezingen op `the 2 live crew` https://www.youtube.com/watch?v=63ZIf2H9S0E. Einddoel Mooloolaba, gewoon omdat het zo mooi klinkt. Moolooba blijkt een drukke badplaats aan de Sun shine coast. Dat was wel even passen en meten met onze camper maar we hebben allebei de buitenspiegels nog😉 Eindelijk even de zee in zonder gevaar van krokodillen (salties) haaien en prikkende kwallen (stingers) Wat een golven. Meteen duidelijk waarom je echt maar alleen mag zwemmen tussen de rode en gele vlag als er een lifegard òn duty`is. De golven en stroming hebben hier een enorme kracht. Was af en toe lastig om weer richting het strand te komen. @Mams, we leven nog en kijken echt wel uit! `s avonds naar de haven (the Wharf) vol met restaurantjes bars. Zonsondergang, was weer mooi! @personal trainer Lars, salade gegeten en maar 1,2 of misschien 3 wijntjesJ

Dag 22 op naar Brisbane. De camper krijgt, na 5000 km, een kleine beurt en wij schone lakens en handdoeken. De wegen in Australië zijn niet al te best. Inmiddels waren ook al de schroefjes uit de camper losgetrild. Deze ook maar weer aangedraaid. Voor het eerst de tolweg op. Wat een drukte, zo rondom deze grote stad. Dat waren we tot nu toe niet gewend. Brisbane is prachtig en ons bezoek natuurlijk veel te kort maar we hebben een mooi stuk van de stad gezien. De moderne gebouwen wisselen de gebouwen van rond 1900 af. Gaaf contrast. Brisbane ligt aan de Brisbane rivier en daarlangs loopt weer een mooi wandelpad. Morgen maar weer eens tijd voor een morning run langs de rivier. Eerst maar eens slapen in een echt bed. Diegene die Greg (goed) kennen weten natuurlijk dat meneer van Brummelen heel goed is in het uitzoeken van hotels dus wij hebben heerlijk geslapen!

Dag 23 alweer. Morning run check! Morning coffee check. Uber geregeld (werkt echt fantastisch) en weer richting onze camper. De Gold Coast letterlijk links laten ligging op aanraden van wat tips van de aussies. School is out en alle tieners (schoolies) gaan die richting op om te feesten. Byron bay het eind punt voor vandaag. De staats grens over van Queensland naar New South Wales. Ook meteen een uur later. Drukke camping en erg kindvriendelijk dus morgen maar weer een rustiger plekje opzoeken. Je zou toch bijna vergeten dat het niet altijd mooi weer kan zijn. Vandaag is het bewolkt, fris en `s avonds gaat het regenen en onweren.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mark Uittenbogaart:
    22 oktober 2018
    Weer met plezier zitten lezen, maar volgende keer zie ik toch graag een R&B clip van de meezingende 2 Live Greg & Eef crew.
  2. H.R. Briede:
    Pas ruim 3 weken onderweg en al zoveel gezien. Leuk
  3. Trees:
    22 oktober 2018
    We hebben nu een atlas op tafel om jullie te volgen.
  4. Esther:
    23 oktober 2018
    Ik lees jullie verhalen en bekijk de foto's met veel genoegen. Wat een prachtige reis en wat een spectaculaire belevenissen.