Surf girl, surf dude

25 oktober 2018 - Sapphire Beach, Australië

*Dag 27 voorlopig onze laatste stop met een camperplek direct aan het strand. Sapphire beach. Heel mooi. #hierwillenwijwelwonen. Na Sapphire beach meer het binnenland in. Op weg naar Hunter valley. We gaan WIJN proeven/drinken! En Greg natuurlijk golfen. Maar we verlaten de kust natuurlijk niet zonder eerst zelf de golven op te zoeken. We are going to surf, althans een poging doen tot. En daarna vast zo enthousiast dat we meteen een board willen kopen dus vandaag al 3 surfshops bekeken.  De avond er voor heeft Greg nog even uitgelegd hoe dat nou moet. Met de board de zee in, mooi golf uitzoeken, wat peddelen en hoppa op je board en daar ga je. Nou dat moet te doen zijn dacht ik. De volgende dag 9.00 sharp staat surfer Tom die ons les gaat geven al klaar(zouden we dat wel nodig hebben vroeg ik mij nog af, Greg z`n uitleg was toch vrij duidelijk)  Met allebei een wetsuit aan en beginnersplanken onder de arm stappen we vol goede moed het strand op. Eerst wat uitleg en `droog` oefenen. Fijn die uitleg als je in je wetsuit staat met lange mouwen en pijpen en het is zo`n 26 grd. Schiet even op met die uitleg ik kook zo wat van binnen. Op het board, peddelen, omhoog, voet naar voren en staan. Oke Tom gaan we doen, let`s go! En toen begon het gedonder. Want hoe kom je met dié golven en dié stroming überhaupt een cm verder dan de branding. Dat had Greg er niet bij verteld! Oké, poging nummer 1. En dan zal ik jullie niet vermoeien en poging 2, 3, 4 ,5………………..maar na poging 45 was ik er wel een beetje klaar mee. En Tom ook geloof ik. Vol deceptie, dood moe en met mijn hart bonkend in mijn keel richting het strand. Hoor ik achter mij; Kijk Eef, leuk hè. Ja hoor, staat ìe daar, Greg op zijn board. Leuk, lekker langs mij heen te glijden op de golven. #WhatdefɅ©≤. Echt klaar nu. Van je bucket list af. Volgende project. En de dag erna. Spierpijn, echt als ik mijn vinger had moeten opsteken was dat niet gelukt. En Greg, die had natuurlijk nergens last van.

Surf groet Eef&Greg

1. Patricia:
    25 oktober 2018
    Hahaha Ik krijg er wel beeld bij hoor Eef....Jij stoeiend met die plank. En je gezicht als je Greg ziet die het wel lukt 😉
  2. Trudie Briedé:
    25 oktober 2018
    Lieve Eef en Greg wat hebben jullie veel bijzondere en prachtige dingen meegemaakt in bijna 4 weken tijd! Alles ook zo mooi en leuk beschreven.! Ik stel het mij voor en geniet mee.
  3. Anja:
    25 oktober 2018
    Ja surfen is zo leuk!! Maar ook zo vermoeiend. Denk je een goede golf te zien is het toch weer de verkeerde. Resultaat weer helemaal terug naar achteren peddelen en weer opnieuw proberen... en dan hebben we het nog niet over de liters zeewater die je binnenkrijgt 😬
  4. Silvia:
    25 oktober 2018
    Ik zie het helemaal voor me dat surfen. Nou Eef wel lekker de spieren getraind !