Laatste stuk van de camper reis

11 november 2018 - Melbourne, Australië

Dag 36 door naar Mallacoota. Mooie camping maar weinig vermaak. 200 km doorgereden naar Lakes Entrance. Het weer zit niet zo mee. Koude wind en het is bewolkt. We gaan voor de 2de keer deze reis binnen eten. Het is de tijd van de Melbourne cup dus veel Australiërs hebben een lang weekend vrij. De camping is vol, dat zijn we niet gewend. De nacht is koud en we hebben zelfs de verwarming aan gehad. Na een druilerige ochtend en een wandeling over de zondagsmarkt (ze hadden zelfs een poffertjeskraam) kwam gelukkig de zon tevoorschijn. Vanwege de voorspellingen op blijvend slecht weer met regen ons voorgenomen plan aangepast. Weg van de kust en richting Yarra valley.

Dag 38 Na 200 km rijden via stadjes met de namen Waterloo, Walhalla, Robin Hood, Carfield (echt waar, ik verzin dit niet!) aangekomen in Lilydale, Yarra Valley. Warm en bewolkt. Een wandeling gemaakt naar Helen`s Hill estate. Mooi estate waar je op het terras tussen de wijnvelden heerlijk een glas wijn kan drinken. Jammer dat we dan nog, heuvel op, moesten terugwandelen. Dag 39 begint met regen, en het blijft regenen. Ook voor de komende dagen blijft de voorspelling slecht.  Slecht weerEn dan komt het besluit, De camper periode is voor ons klaar! Op 7 november leveren we 5 dagen eerder dan de planning is de camper in, in Melbourne. Voordeel is dan we nu een week Melbourne kunnen bekijken voordat we naar Tasmanië vliegen.

Dag 40. Na 8905 km (Northern therritory, Queensland, New South Wales en Victoria) Heel veel zon en af en toe regen, 4 pakken koffie, 6 keukenrollen, 1 flesje afwasmiddel, 1 pot pindakaas, 1 pot chocopasta, 2 potten jam, 85 flessen water, Heel wat wijntjes en biertjes, 6 keer wassen, 60 keer koffiezetten, 35 keer afwassen en 1 tube tandpasta zit dit deel van onze prachtige reis erop. We nemen afscheidt van ons campertje, nu al een beetje met pijn in ons hart. Zo veel gezien, zo veel gedaan. Het is maar goed dat we dat allemaal heb opgeschreven.

1. Esther:
    11 november 2018
    Ik heb met veel belangstelling jullie verhalen gelezen. Wat geweldig. Op naar het volgende avontuur.👍
  2. Margreet:
    11 november 2018
    Zo leuk dat we op deze manier meereizen.. heel indrukwekkend
  3. H.R. Briede:
    13 november 2018
    Genoten van jullie verslagen
  4. Frans:
    27 november 2018
    Wow, beetje late reactie maar jongens ik vind het prachtig deze verhalen. Ik dacht dat ik veel had gereden in 10 dagen 2700 km maar zie dat jullie er ook we el mee weg weten. Ik heb genoten van jullie avonturen zover. Zelf al eea aan ideeën opgedaan voor de nabije toekomst. Prachtige foto's btw, geniet en laat ons ook genieten! Veel succes en tot horens!