Nieuw Zeeland Deel 1 Zuid eiland

4 december 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Een nieuw deel van onze reis is gestart, we gaan de komende 5 weken met onze gehuurde Land Rover Discovery V8 off road door Nieuw Zeeland crossen. De eerste dag Christchurch (zonder auto) is even wennen als je uit de hectiek van Sydney komt. Weinig hoogbouw en alles gaat er gemoedelijk aan toe. Je zou het bijna meer een groot dorp noemen dan een stad. Het wordt ons wel snel duidelijk dat deze stad flink te lijden heeft gehad van de aardbevingen in 2011 en 2012. Veel oude gebouwen liggen nog in puin of zijn verdwenen. De grote opbouw is bezig, overal in de stad zie je nieuwe gebouwen in aanbouw. Ook het weer is even wennen. 15 graden en een flinke koude wind. Tel daar bij op een matig hotel en mijn onvermogen om snel aan nieuwe situaties te wennen (Greg heeft daar niet zo`n last van) en toen kwam het….heimwee. Och, ik zou er wat voor over hebben om iedereen weer even te zien, Sinterklaas vieren bij de openhaard met Pap en Mam, zus, zwager en Lauren en Alexander, kerst te vieren met iedereen en weer zo`n Hollands Oud&Nieuw met een tafel vol vrienden en het gourmet stel. Gelukkig doet een nacht slapen en een hele stoere Jeep die `s ochtend komt aanrijden een hele hoop. Als het weer nu een beetje z`n best gaat doen komt het allemaal weer goed. De Jeep is 2 meter hoog en heeft een Rooftop tent, dat klinkt fantastisch en avontuurlijk maar dat betekend dus ook dat je met een ellendig klein trapje je tent in moet. Ik ben niet zo lenig dus dat in en uit die tent komen wordt nog een uitdaging (en hoe moet ik dat nou `s nachts doen, als het donker is en Greg ligt te slapen?) Maar dan nemen we onze eerste afslag off road en zien we hoe prachtig de natuur is en ben ik opslag al mijn negatieve gedachtes kwijt. Wat is het hier mooi! Ongelofelijk mooi! We rijden over gravel wegen, kuilen, keien en langs diepe afgronden. Greg stuurt de jeep als een ware ``Camel Trophy ganger`` veilig over bergen, dalen en door rivieren heen. Wat een avontuur is dit! Na wat kleine hartverzakkingen van mijn kant (vooral als we echt direct de rivier door moeten om verder te kunnen rijden) komen we weer veilig aan. Greg geniet, die is hier voor gemaakt denk ik. Eigenhandig zet hij na een dag rijden de tent op, spant een zeil en is in de weer met zijn speciale zakmes van Bear Grills. We koken in de buitenlucht en dineren met onbetaalbare uitzichten onder het genot van een heerlijk glas Nieuw Zeelandse wijn midden in een natuur reservaat.

1. Patricia:
    11 december 2018
    Lekker genieten! Jullie maken hele mooie herinneringen! ♡♡
  2. Silvia:
    12 december 2018
    Wat een heerlijk verslag weer, ik zie het helemaal voor me, Greg volop genieten in die auto, wat een mooi avontuur !
    En wij missen jullie ook hoor !
  3. Merel Streng:
    12 december 2018
    Mis jou ook hoor Eef!! Beetje heimwee laat je alleen maar beseffen hoe goed je het hebt en hoe waardevol alles en iedereen is 🥰!!!
    Klinkt geweldig!!! Hopelijk inmiddels gewend aan de auto! Wij (lees vooral ik) vonden het geweldig in een rooftop tent!
  4. Mark Uittenbogaart:
    12 december 2018
    Ik heb weer met plezier zitten te lezen. Enne zeg maar tegen de golfbastard dat wij hem ook wel missen hoor.
  5. Margreet:
    12 december 2018
    Prachtig allemaal weer, wat een belevenis!!
  6. Gerard:
    12 december 2018
    No worries! Sinterklaas heeft nog steeds een witte baard.
  7. Esther:
    17 december 2018
    Ik geniet elke keer weer van jullie reisverhalen. Wat een mooi avontuur.