Tasmanie

24 november 2018

Na ruim een week in de grote, drukke en mooie stad Melbourne waren wij wel weer toe aan rust, natuur en ruimte. Tasmanië! Aankomst in Hobart. Middelgrote stad maar geen `Wereld` stad. Hobart is relaxed. De bouwstijl doet Engels aan. Het deed ons denken aan de kustplaats Brighton in Engeland. Zo ook ons onderkomen voor 1 nacht. We slapen in een oud gebouw waar een moderne touch aan is gegeven. Grote stenen en een balkenplafond. We kregen de sleutel van een grote, gay, Maori uitziende, 2 meter lange man met prachtig lang haar. Ben echt benieuwd naar jullie beeld van hem na deze omschrijving😉 Na pub food en een biertje op tijd gaan slapen. Reizen maakt soms moe. Dag 2 in Tasmanië (dag 50 van onze totale reis) met onze gehuurde jeep door gereden naar Swansea/Coles Bay aan de oost kant van het eiland. De natuur onderweg is prachtig. Groene bossen en weilanden met koeien en schapen wisselen elkaar af. Omdat we een beetje laat waren met onze voorbereidingen waren veel accommodaties al vol en hebben we op goed geluk een huis gehuurd. Het huis heet ``cocktails with a view`` Toen hadden we eigenlijk al kunnen weten dat het wel goed zou komen. Wat een prachtig huis! Het uitzicht was echt fenomenaal mooi. We keken uit op een prachtige baai (oyster Bay) Azuurblauwe water en wit strand. Die middag en avond niets anders gedaan dan van het uitzicht genoten. Eerst zonder maar uiteindelijk natuurlijk met een cocktail in onze hand. Gelukkig hadden we dit plekje voor 2 nachten geboekt. Dag 3 in Tasmanië was opstaan met mooi weer. Natuurlijk een strandwandeling gemaakt. Er zwom een zeeleeuw in de baai en ook kwam er een pijlstaartrog voorbij in het ondiepe water. De flora en fauna van werelddeel Oceanië blijft elke keer weer prachtig! Dag 4 rijden we door richting Bridport want daar is iets wat Greg al heel erg lang op zijn verlanglijstje heeft staan. Nu weten de meeste van jullie wel wat hij dan gaat doen. Bij Bridport ligt Barnbougle, 2 bijzondere golfbanen. ``The lost farm`` en `` The Dunes`` De nummers 26 en 11 van de beste golfbanen ter wereld. Het waren 2 mooie golfdagen en als afsluiting een diner met spectaculair uitzicht op de zeestraat (bass strait) die Tasmanië scheidt van Australië. Dag 6 vervolgen we onze route naar Miena, dit ligt wat meer in het midden van Tasmanië. Het staat bekend om het ``Great Lake`` en is omringt met mooie natuur. We hebben een kamer geboekt bij `the blue lake lodge` Na bijna 3 uur rijden over kronkel- en gravel wegen komen we, na een heleboel bos en niemandsland, aan bij de prachtige lodge van Pat en Rob. Prachtig uitzicht over het meer. Het is wat druilerig weer maar binnen is de open haard al aan en krijgen we na een korte wandeling over het terrein (80 hectare) een lekker glas wijn. We zijn samen met een stel newlyweds uit Melbourne de enige gasten. Rond 17.00 uur worden de wallaby’s gevoerd, wat zijn het toch grappige beesten. Er wordt `s avonds lekker voor ons gekookt en de wijn vloeit rijkelijk. Een zeer gezellige avond waar zelfs nog even het onderwerp `Black piet` wordt besproken. Deze mensen waren open minded en konden er wel om lachen, een soort van kerstman die dan op 5 december ook cadeautjes komt brengen via de schoorsteen. Na een leuke avond lagen we samen in bed te fantaseren om dit dan ook maar te doen zo`n prachtige rustige plek waar je mensen kan ontvangen. Greg kookt en ik zorg dat alles netjes blijft. Na een heerlijke nacht slapen en dromen door naar Huonville. In Huonville hebben we een B&B op een boerderij geregeld. Julie, de eigenaresse, heeft 40 Highlanders (schotse hooglanders) en een aantal alpaca’s. Ook nu weer een prachtige omgeving. De eerste dag een uitgebreide tour over `the farm` gehad ``Gaan we ook doen dachten wij natuurlijk weer, leuk zo`n boerderij, grasmaaien, koeien voeren, en van het uitzicht genieten``   We hebben veel gewandeld en in de avonden via Netflix de hele serie Narco`s Mexico gekeken. Heerlijk bank hangen na een dag in de buitenlucht. 24 november hebben we afscheid genomen van het o, zo prachtige Tasmanië. Bos, meren, koeien, schapen, prachtig duin landschap en zee. Als jullie de foto`s bekijken zouden we willen adviseren om Crowded house met four seasons in one day op te zetten. We hebben het allemaal gehad (behalve sneeuw)

Groetjes Eef&Greg

1. Patricia:
    27 november 2018
    Leuke verhalen weer en erg mooie foto's!!
  2. Margreet:
    27 november 2018
    Ik ga me nu langzamerhand wel zorgen maken , bij thuiskomst moeten we jullie toch teleurstellen, uitzicht in de straat is niet aangepast aan jullie reis.....gaat dat goedkomen!
  3. Trudie Briedé:
    27 november 2018
    Wat een fantastische ervaringen doen jullie op en wat kun je alles prachtig omschrijven Eef! Prachtige foto's
    Groetjes
  4. Silvia:
    27 november 2018
    Wat een mooie foto’s weer ! Mis alleen die van die gay Maori ;-)
  5. Trees:
    27 november 2018
    Omdat het alweer een tijdje geleden was dat we een reisverhaal mochten ontvangen begon ik me zorgen te maken.
    Maar gelukkig daar was weer zo'n prachtig beeldend verhaal.
    Wij genieten mee op afstand,liefs en geniet maar verder.
  6. Eddy van Warmerdam:
    29 november 2018
    Gaaf, geniet er van!! O jee dat doen jullie all
  7. H.R. Briede:
    30 november 2018
    Gelukkig ook in dit verslag zijn de dieren ruim vertegenwoordigd. Jullie hebben wederom een prachtig verhaal gemaakt, in woord en beeld.