Van noord naar zuid 1

14 oktober 2018 - Cairns, Australië

Inmiddels leven wij al weer 2 weken in onze camper. Het is echt helemaal onze plek geworden. De normale dingen gaan ook gewoon door. Koken, opruimen, schoonmaken. Lekker kneuterig allemaal.

Dag 10 Cairns; wat een prachtige esplanade. Inclusief gratis zwembad met uitzicht op zee. Rondgewandeld door Cairns. Grote toeristische stad. Veel backpackers. Snorkelen op het riff of het tropisch regenwoud in. Mooie wandeling gemaakt door het tropisch regenwoud (warm!)

Eef&Greg zouden Eef&Greg niet zijn om dan toch nog wat bijzonders te regelen voor onze laatste dag Cairns. Helicopter geboekt en ons laten afzetten op een verlaten strandje (met gevulde lunchbox) Wat was dat fantastisch! Haaien en schildpadden gespot. Heerlijk gezwommen in zee en bij de lunch een glaasje bubbels. Dan mag je wel op insta zetten #thegoodlife.

Na Cairns richting Bowan. Mooi en rustig. Camper plaats aan zee. `S avonds ging het los. Onweer, regen. Binnen koken, binnen eten en vroeg naar bed. De volgende dag door naar Fying fish point (overnachting) en Mackay. Even een D-tour gemaakt via hideaway bay en dingo beach. Greg wilde toch heel erg graag de Gregory river zien;-) Prachtige plekjes met veel echte aussie`s. Vraag ik om koffie> ``sorry love, this is a bar, we only serve beer`` Lekker hoor doe maar om 11.00. Langs Airly beach gereden. Dat is tegenwoordig een groot toeristisch park. Snel weg en door naar Mackay een simpele maar prachtige (natuur) camping gevonden. Weer direct aan zee. `s avonds een biertje met de mede camping gasten bij het campvuur. En ja hoor daar kan die weer #thegoodlife. Vanuit zee, een hoosbui met onweer. En dan niet nederlands onweer nee meteen een big tunderstorm. Lag te trillen in mijn bed. Niet van angst (nou ja misschien een beetje) maar de hele grond trilde. De volgende ochtend (6.00) vogeltjes fluiten en het zonnetje komt op. Ons ochtend ritueel begint weer. Koffie, ontbijtje, even vegen, was draaien........ Je zou bijna zeggen in australie heb je niet meer nodig dan dit.

Tot zo ver Eef en Greg

1. Liesbeth:
    14 oktober 2018
    Wat een heerlijke verhalen! Ik zie het zo voor me. Jammer dat jullie Bramstone beach hebben overgeslagen. Had je kunnen zien of Peter, Hilly en de hond nog leefden. Misschien was Marian wel tussen het net aan het zwemmen i.v.m. die giftige kwallen. Jullie beleven van ales en genieten zo te lezen. Nog veel plezier en tot de volgende mailing
  2. Frans:
    14 oktober 2018
    Wow, ik begin nu toch wel een beetje jaloers te worden, maar wij mogen ook niet klagen wat betreft het weer. Het was hier de laatste dagen een Indian Summer met temperaturen boven de 25 graden.
    Gelukkig geen heavy onweer, 😂
    Laat de verslagen maar komen, vind dit allemaal heel interessant!
    En Eef, bier voor ontbijt is niet slecht hoor, best lekker! Haha, hebben wij ook gedaan!

Groetjes Frans
  3. Silvia:
    14 oktober 2018
    Wat een leuk verslag en wat een belevenissen ! Ik zie prachtige foto’s langskomen op fb en insta, en toch wel een beetje jaloers op dat privestrand met lunch en champagne ! Maar goed wij hebben de wijnbar 😉
    Groetjes Silvia
  4. Hanneke:
    14 oktober 2018
    Heerlijk klinkt het! Het is hier inderdaad ook topweer, maar iedere dag op weg naar Delfgauw is toch heel anders als rijden richting flying fishing point. Geniet nog lekker...heerlijke verhalen om te lezen!
  5. H.R. Briede:
    15 oktober 2018
    Dank voor de update en mooie foto's
  6. Marion en Wim:
    17 oktober 2018
    We genieten van jullie verhalen.en nog maanden voor de boeg.
    Nog heel veel nieuwe ervaringen.groeten